onsdag 26 maj 2010

spännande!

Onsdag 26 maj 2010

Kom precis på att eftersom jag går in i v 37 idag, är 36+0 och i slutet på denna vecka alltså 37+0 så räknas bebis vara klar, färdigbakad. Men! Om man ska räkna på det första bf-datumet vi fick vid första ultraljudet som var då 16/6. Då är vi 37+0 IDAG! Ohmy...

Gick upp på stan en snabbis... Tänkte att jag skulle köpa något fint till mig och var ute efter såna där tunna bomullsmössor till skrutten.

Höggravid eller ej så hamnade jag på min favoritavdelning, nämligen kappahl's barnavdelning. Först på flick-avdelningen - då jag många gånger hittat väldigt fina tröjor i storlek 170. Eftersom jag förutom bebismagen (förhoppningsvis) har en överkropp som en fjortonåring (haha, skämt åsido) det gör mig ingenting! :) ;)
Hittade en somrig topp/linne som jag köpte till mig, och när jag stod där i provhytten så skulle jag även prova ett par byxor. Men jag hann inte så långt innan det kändes som att bebis-skrutt var påväg ut :O AAAH! På med kläderna igen, sprang förbi baby-avdelningen och tog sånadär bomullsmössor, stallde mig snällt i kö och betalade, sedan skyndade mig hem. Vill ju HELST inte att vattnet ska gå när jag provar kläder på stan och speciellt inte när jag är själv :/

Så jag fick fortsätta min dag hemma, tvättade kläder och sedan kom min kära pappa förbi med en latte och två chokladkakor, mumma!
Pratade en lång stund innan han drog sig vidare och jag började laga mat. 6 st matlådor står nu i kylen och blir kalla innan jag ska slänga in dom i frysen. Gud så duktig jag varit! :)

Tror våran lilla skatt är något uttråkad då det tryckts och knuffats och puffats på mig heeeela dagen, h*n tar liksom spjän - eller vad man säger, putar med rumpan åt ena hållet och foten åt andra, eller fot upp och huvud ner (mindre skönt) och då och då en rak höger mot mitt höftben yeeah!
kärlek

1 kommentar:

Catrin sa...

Bebis börjar nog göra sig redo!! Snart är det dags! Bra att du hann shoppa lite! Låter gott med latte och chokladkaka, synd att jag ska hålla mig undan allt som är sött nu. Lika bra att jag tog en extra promenad till stadsparken och lekte med Anton o Anna & Fanny.

tack för titten och välkommen tillbaka :)