onsdag 26 maj 2010

rastlös bebis?

Onsdag 26 maj 2010
Alltså, jag har en GALNING i min mage, börjar fundera på om h*n är rastlös? Tröttnat därinne. Finns knappt något rum i magen länge, och h*n tar spjän och trycker allt vad den har och knuffas och lever om helt och hållet.

Brukar dom vara såhär när det närmar sig?? Överallt läser jag "nu kan du känna en aning mindre rörelser" skojjarni??

Bebis har lagt sig fixerad enl bm-besöket för två veckor sen. Ska dit igen imorgon. Men jag känner ju att det fortfarande är huvud ner och rumpa upp och fötter lite här och var så den har ju inte vänt på sig så...

Är v36+0 eller 37+0 beroende på vilket bf datum man ska gå på..

Vincent har åkt iväg till Huskvarna för att fixa något jobbgrejs, ska byta en ugn.. Han skulle vara där någongång efter 22.00. Byta efter stängning.. Egentligen skulle han åkt imorgon bitti, innan dom skulle öppna, men dom var snälla och kom överrens om att han kunde få göra det ikväll eftersom vi ska till barnmorskan imorgon och vincent vill ju med dit och jag vill ju inte heller att han ska missa (eller att jag ska behöva gå dit utan honom).
Nu håller han säkert på att byta den där ugnen just i detta nuet. Jag och magen börjar bli trötta... Kanske dags att lägga sig i sängen nu... Men jag har så himla svårt för att somna när älskling inte ligger brevid och lugnar våran skrutt i magen. Vincent har nämligen magiska händer, för när pappa lägger sin hand på magen så blir bebis lugn och trygg och slutar göra illa mamma ;) :*

Ja just! Nu har jag mailat ut till föräldragruppen, nu väntar jag med spänning! :D
Har redan ett par som nappat och det är jag superglad över :) Det roliga är att den killen och jag har gått på högstadiet tillsammans och hängt lite sporadiskt i skolans kafeteria lite då och då. Nu har jag börjat lära känna hans sambo också och hon är supertrevlig :)


Detta kommer bli en bra sommar ¤
kärlek

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)