lördag 17 november 2012

första veckan i vardagen


hur sjukt är det inte? tiden rusar förbi! här hemma tar vi det lugnt och bara är, vincents första jobbvecka har vi klarat oss igenom. vi har hälsat på lite vänner, gått promenader och vart på bvc.

Har fått några reality checks som jag inte tänkte på i min planering när jag skulle få en oktoberbebis. Hade ju planerat att ha Luna i sjalen och fortsätta min och Leons vanliga vardag. Men det var inte riktigt så enkelt.

¤ Jag kan inte amma utomhus för att det är kallt och mjölkstockning är hemskt. Svårt att gå med Leon till parken då. - tills pluttan fått sovrutiner.

¤ Vi kan inte hänga på öppna förskolor för det är den här tiden på året då alla är sjuka. Blivit avrådd eftersom Luna är liten och känslig, rs-virus är ingen höjdare.

¤ Många av våra vänner är sjuka eftersom det är den tiden på året då förkylningarna aldrig ger sig.

Vi känner oss ganska ensamna. Vissa tycker kanske att vi är hönsiga, men så är det. Vi vill träffa våra vänner. Alla som är friska vill vi mer än gärna ha lekdejter med. 



Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)