måndag 24 september 2012

vecka 38. 17-23 september

Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6
BM 24/7
BM 21/8
BM 5/9
BM 17/9 

BM 1/10

v37+0
v38 (va?? redan?!!!!!!!!!) :) ♥

BM besiktning idag. 
BT : 105/60
BS: 5.6
Hjärtljud: 140
Vikt: +9,1kg
SF mått: 34
Fislisa ligger fortfarande rörlig men med huvudet ner.

Idag är det höst ute och vi har cyklat. Höll på att dö då det blåste motvind hela vägen!!!! Hjälp! Min obefintliga kondis alltså... Längtar tills jag får min kropp tillbaka.

Arg på jobbfolk. Nu är vincent 20 mil hemifrån och vi ska på usö på förlossningsinformation om 1,5h .... HM. Det där med planering på Vincents jobb är dom inte alltid så duktiga på..... Kan inte missa denna gång för nästa gång informationen är kanske jag redan fött. Muttrar... ;(

Kul att sitta här på informationen själv, alla andra kommer i par och jag känner mig ensammast i världen :,(


Jag tyckte informationen föda-barn-på-usö var jättebra. Hörde den med andra öron denna gång än som förstföderska förra gången. Känner mig ännu mer lugn nu. Även om tanken på förlossningen får mig att gråta av alla känslor, så vet jag att när det väl är dags så kommer jag hitta mitt fokus och MIG, precis som förra gången. Nu är jag redo, även om pluttan gärna får stanna kvar till bf. ♥

Åh gråt! :,( vaknar upp med spykänsla och smak i munnen men kan inte kräkas pga min kräkfobi. Dricker vatten och tuggar novalucol men inget tar bort smaken.. Vad gör jag nio då? Vågar inte lägga mig ner igen..

Idag ska jag ta igen mig. Har haft full rulle de senaste dagarna och sovit illa eller inte alls de senaste nätterna. Hoppas att jag kommer kunna titta mot symaskinerna idag, saknar dom!

Hemma från kontroll på förlossningen. Insåg att jag inte känt av fislisa ordentligt sen igårkväll och hann tänka tusen miljoner hemska tankar och vet ju att fosterrörelserna _inte_ ska minska i slutet av grav, för många barn dör i magen för att kvinnor inte tar sin oro för minskade fosterrörelser på allvar.. 
Leon fick hänga hemma hos sin bästa Othilia och busa i några timmar och jag och vincent åkte till förlossningen. Ctg bra, skönt! UL visade en perfekt fiskorv som spretade med tårna likt leon, sög på tummen och vinkade till oss ♥. 
Kände mig URFÅNIG som sa att jag var aurorapatient när jag ringde in (precis som jag SKA) men jag fick en underbart bemötande :) Nu är jag lugn, fislisa kan ligga kvar och gotta sig till bf nu tycker jag.


Kommit hem från Barnkliniken, ni som läser min blogg har kanske läst det senaste om Leon, kan med enorm lättnad meddela att Leon inte har Diabetes insipidus eller är sjuk överhuvudtaget. Han var rädd och ledsen men väldigt "MOOOODIG" på sjukhuset trots korkade opedagogiska sköterskor ;(
En stor sten försvann från mitt hjärta, min fina älskling är frisk ♥


Idag är det full rulle på fislisa ♥ 

Känner mig sjuk.. men ingen feber.. kanske är den obefintliga sömnen som gör det? Blev superförkyld innan förlossningen startade förra gången (mitt i sommaren).. kanske något sådant på g? näääää ;)

Aj mina händer :,(

Jag som skulle sy matchande mössor till mina hjärtan så la sig Leon på tyget och började skratta hysteriskt och då var jag ju bara tvungen att kittla honom en massa. Sen pang bom fick jag världens mensvärk/molvärk som jag inte haft förut, så det blev jobbigt att stå så nu ligger vi i sängen och hoppas att det går över om jag vilar. Gärna ingen bebis idag tack.. 
Nu har molvärk/mensvärken lugnat sig.. Kan säga att när jag helt plötsligt insåg att det kan vara dags eftersom jag inte ens kunde stå upp för det gjorde så ont så känner jag mig inte redo än. Hon får gott ligga kvar till bf!

Kyckling, ris & bea. Chokladbollar. Äppelkaka med vaniljsås. Kladdkaka med kokostoscatäcke. Lakritskolor. Coca cola.
Gött att det är fredag! :D ;)

Aj aj, onda sammandragningar nu på morgonen. Regnet öser ner och jag ska till bytardagen om en timme, skit också..

Fyndat litegrann på bytardagen, men det var inte så mycket att ha i det jag var ute efter. Tycker östers är sämst av dom som är, hoppas jag hinner gå nästa helg också iaf. Nu ligger jag i sängen med onda sammandragningar och molvärk. Men imorgon får bebis tidigast komma har jag bestämt!

Ett lugn har infunnit sig i mig. Nu är leons om-förlossningen-sätter-igång-barnvakter hemma och nära igen ♥

Killarna har cyklat till lekparken, jag har inga smärtsamma sammandragningar idag så nu ska jag sy!
Min bebis vill inte att jag ska sova, hon kör ett ninjapass mot madrassen nu. Kan nästan få tag i en fot.... ;)




Mitt ljus, min sol, min fantastiska ungskrutt. Snart storebror.
Vad var livet innan du fanns och förgyllde mina dagar. 
Känner mig så lyckligt lottad att jag får spendera mina dagar tillsammans med dig, alla mina dagar ♥
(mössan fick bra betyg, han vill inte ta av sig den, hihi)



när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 



Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)