måndag 3 september 2012

vecka 35. 27 augusti - 2 september.




Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6
BM 24/7
BM 21/8
BM 5/9 

v34+0
+8kg totalt
112cm


Trött, ont, irriterad, huvudvärk, bortdomnade fötter och ser allmänt förskräcklig ut. Blir nog en hemmadag idag..

Jag sydde ett babynest till lilla fislisa förra veckan när leon och vincent var iväg ett par dagar. Såhär blev det :) Leon tyckte att han fick plats lika bra som Lillemor, perfekt! ;)

Sitter i syrummet, försöker få inspiration.. Eller det har jag redan, har jätteroliga beställningar framför mig, men orken är lite på minus just nu.. Och det hjälper inte riktigt att Leon är lika pluttig och gnällig som jag idag :/ ♥
Fast det går faktiskt väldigt bra för solbarn just nu, jag är väldigt glad över att jag tagit beslutet att begränsa mig ordentligt nu inför bf och nya bebisen. Det ska vara kul att sy och inte kännas övermäktigt så jag har lagt mig en en nivå som känns precis lagom för mig :)
¤¤
Kolla gärna in min syblogg solbarn och/eller min  solbarn-sida på facebook!

Ligger nerbäddad i soffan med vetekudde på ryggen och tagit Alvedon. Har så ont vid revbenen på höger sida och exakt samma ställe fast på ryggen också.. Haft det av och till i några dagar, ont när jag sitter och ligger, men idag har det nästan vart konstant.. Börjar bli orolig över att det kan vara njurarna då jag låg inlagd med njurbäckeninflammation när jag var gravid med Leon. Känslan är den samma men högre upp. Jag är 13 veckor längre gången nu och jag har ju ingen aning om vart mina njurar befinner sig.. Avvaktar till imorgon, åka in kvällstid är ingen höjdare, förra gången fick jag ligga i 5 timmar innan jag fick träffa läkare.. Det kan ju vara bebis som ligger konstigt också.. Går det inte över till imorgon så får jag åka in..

Idag blir det informationsträff på förskolan Solägget. Sen blir det väl en tur till förlossningen :/ kolla upp varför jag har ont.. :(

Nehepp, solägget fick ställa in pga personalbrist idag och förlossningen hänvisade mig till spec mvc och dom tyckte inte att jag skulle komma in :/ väntar nu på samtal från min egen BM.. Kul att dom inte ens lyssnar på vad man har att säga innan dom säger att jag ska avvakta..

Vart hos BM, negativt urinprov och bra blodtryck. Bebis 132 hjärtljud och hon berättade att hon och läkaren pratat om detta att det tydligen väldigt vanligt att man får ont just där jag har ont på höger sida. Livmodern lutar nämligen oftast åt höger. Så på fram är det bebis som bråkar och bak är det musklerna som blir ansträngda snett. Men hon gillade inte hur jag blev bemött och runt skickad per telefon (1177, förlossningen, spec mvc) så det skulle hon gå vidare med. Så himla skönt med en BM som har en massa 'go!' i sig. Nu kan jag vara lugn att det inte är något allvarligt och så får jag fortsätta lida ;)

Vad händer? Blodsockerfall de luxe för andra dagen i rad, har det kommit ikapp mig nu att jag inte ätit på hela grav. Superskönt på sätt och vis eftersom då kan jag verkligen äta :) jobbigt bara att det kommer på två sekunder.

Är så himla besviken på mitt onda, missar nu Örebros första Pride-tåg. :( jag och Leon skulle ju gå...

Vi kunde inte gå i Pride-tåget i år, men vi gick dit, tittade, tjoade och dansade :) Leon fick både ett kort och flagga av snälla personer i tåget :) nästa år när jag i te är så tjock och har så ont så går vi med! Vi stöttar stolt! ♥

Ont ont :( gnäll och plutt. Vaknar för tidigt för att jag har ont när jag ligger ner. I helgen kanske man ska försöka fixa bb-väskan? ;) kontrollfreaket-jag har inte ens börjat skriva lista. Tror att jag inte riktigt fattat ännu, det är så overkligt. Men jag börjar bli riktigt trött på att ha ont så nu vill jag snart ha ut henne ♥

ÄNTLIGEN är jag uppe på sadeln igen. Har inte vågat cykla sen förra sommaren då styret på cykeln vek sig och jag fick ont i varenda kroppsdel och Leon fick inte en skråma tack gode gud. Bara otroligt chockad och skärrad precis som jag. Vi har under vintern lagat cykeln och Leon har cyklat med Vincent med jag har inte vågat, men nu äntligen. En bulle på magen, en bulle i cykelsadeln och störtkruka på och mentalt stöd av vincent cyklandes bredvid. Yes! Nu vågar jag mig iväg på cykel med Leon igen! Men jisses vilken obefintlig kondis eftersom jag inte kunnat gå snabbare än en snigel de senaste 4 månaderna!

magknip och ryggsmärtor, hej och hå! nu måste jag äta och vila (och få lite mer ont i ryggen eftersom jag bara har ont när jag sitter och ligger...)
BB väskan är påbörjad iaf :)

Mina första förvärkar.... Just det, så här kändes det... Aj :/


när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 


Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)