måndag 9 juli 2012

vecka 27. 2-8 juni

Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3
Rul den 10/5
BM 19/6

BM 24/7

V26+0
+6.1kg  (totalt)
106cm

Har väldiga problem med sura uppstötningar :( blä! Förra grav var jag tvungen att dricka flytande gaviscon för ingenting annat hjälpte och set var fruktansvärt! Tjockt trögflytande med smak av hallon, vanilj och någonting.. Höll på att kräkas varje gång. Men sedan så kunde jag sova hela natten. Än så länge nu kör jag stenhårt på novalocol. Den funkar ju annorlunda och jag hoppas att jag klarar mig med det.. Men det är verkligen inte kul.
 
Svårare att äta igen, känns som jag har kräk i halsen tack vare uppstötningarna och magen är stenhård som en basketboll så jag känner mig mätt jämt. Suck.

Väldigt livlig bevis på kvällarna, kan knappt somna för hon sparkar som en galning! :)
Hon gillar även när jag och Leon läser böcker på dagarna för då sätter hon igång och bufflar runt :)
Kul att hon är så här fast på insidan.. Längtar så..

Mycket sparkar och liv i magen. Börjar plocka med bebiskläderna och längtar som en galning. Kan inte riktigt förstå att vi ska få ett till litet barn, hur kommer hon se ut?

Snart kommer jag nog lyckas få på film hur magen gungar, ibland är det som att hon slår kullerbyttor där inne :)

Denna veckans mage får bli en hyllning till min älskade, världens finaste och fantastiska morfar som nu har lämnat oss.



när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)