måndag 2 juli 2012

vecka 26. 26 juni - 1 juli.

Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3
Rul den 10/5
BM 19/6


BM 24/7




V25+0
+6 kg (totalt)
106cm











Nu känner jag verkligen att det är mer verkligt. Hon sparkade mig på revbenen för första gången igår och när jag buffade tillbaka så sparkade hon ännu mer, mys!

Min mage är stenhård jämt. Alltid. och hela tiden. Det känns jobbigt och jag har redan känslan av att jag ska sprängas - konstant. Undrar vad det är? Är det sammandragningar? Eller bara ligamenten, magmuskler som töjs och livmodern som växer och "stramar"?

Upptäckte en ont punkt på min mage för några dagar sedan, jätteskumt, gör bara ont om jag trycker. Som ett blåmärke fast värre. Ska ringa bm och fråga vad det kan vara, för det är olustigt... :/

Snigelfart de luxe! Jag måste gå långsammare än leon typ för att inte få obehag :(

Men hej och hå! Nu vill jag ha oktober tack, det blir ju ingen sommar ändå ;)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag hade också en öm punkt när jag var gravid med Ture! Skitont gjorde det, men enligt min barnmorska så är detta vanligt och helt okej- hon kunde dock inte svara på vad det kunde bero på (Knepigt egentligen om det nu är "så vanligt", då borde det ju finnas svar på vad det är). Hoppas det går över. Du strålar och är så vacker med din fina mage! All lycka till er fina familj :)

f sa...

fin du är!

tack för titten och välkommen tillbaka :)