måndag 28 maj 2012

vecka 21, 21-27 maj .

Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3

Rul den 10/5




V20+0
+2.3kg (sammanlagt)
102 cm under navel

Mår bra i graviditeten, fortf svårt att äta..

Magen växer väldigt fort nu! Jag hinner inte med! Bara på några dagar känns det som att jag ökat flera cm runt magen, undra vart det hör kommer sluta?? Minns inte om jag skrev upp någonstans hur många cm jag var runt om när jag var som störst med Leon, hade vart kul att veta.

Sommaren och värmen har kommit!! ÄNTLIGEN! Hoppas bara den stannar en stund. Jag trivs när det är varmt. Vill gärna ha runt 30 grader, set är underbart, idag har vi vart uppe på 27 grader och kl 22,00 är det fortfarande 22 grader ute, underbart!

Idag har jag köpt ett underbart gosedjur till bebis, ska tvätta den och sedan sova med den varje natt fram till hon föds :)

Det är tungt just nu. En tung vecka. Min älskade morfar är svårt sjuk och kommer inte leva så länge till. Mina tårar slutar inte rinna och mitt hjärta blöder. Träffade honom idag, på mors dag. Kan inte tänka mig ett bättre "fira" mors dag på, jag fick träffa min älskade morfar och tala om för honom hur mycket jag älskar honom. Det betyder mer för mig än ord kan säga. Nu finns inget kvar att göra. Cancern är överallt i hela kroppen och han äter inte längre, han behöver inte säger dom. nu är det kort tid kvar. Han är så med och klar i huvudet, HAN är kvar, bara hans kropp som är skinn och ben. Jag har idag fått säga flera gånger hur mycket jag älskar honom. Berätta saker för honom som gjorde honom glad. Sist jag träffade honom så försökte vi bli gravida, han sa att det vore kul med en flicka bland alla pojkarna som vi har i vår släkt, och jag instämde, då gav han mig tipset att inte "träna" varje dag, för då blir det en flicka minsann. (Även om jag visste redan sen innan och att det inte riktigt är så enkelt) Så fick jag idag berätta att hans tips stämde och att det är en flicka i magen. Han blev så glad men samtidigt såg jag i hans ögon, sorgen över att han aldrig kommer att få hålla i mitt flickebarn...


1 kommentar:

Svärmor.. sa...

Lilla Fina Nea, tycker så mycket om dig<3

tack för titten och välkommen tillbaka :)