söndag 18 mars 2012

Sy!

Jag har kommit igång att sy igen, jättekul!
Det började med en vårmössa till min lilla älskling och sedan har jag fortsatt.

Jag får mycket hjälp när jag syr :) han tycker det är jättekul att sitta vid maskinerna när jag gasar, men det blir mycket att hålla reda på! Hålla i nyfikna fingrar och samtidigt ha tyget under kontroll ;)

Har påbörjat en klänning som jag ska ha när jag ska gå på min väns bröllop nästa helg. Dessa tyger ska användas!

Sen har jag även sytt ett par byxor till en annan vän som precis fyllt 30 år. Hon har alltid sagt att hon önskat sig "neabyxor". Känns jättekul att äntligen gjort dom och hon blev så glad och dom passade jättebra. Var så orolig att dom skulle vara för stora och förlänga. Men dom var perfa!
När jag har sytt till mig själv så provar jag bara in och kör, det var väldigt pirrigt att göra till någon annan. Jag har nu skrivit upp lite hur jag gör så att jag vet. ;)
"neabyxor" eller puffbyxor som jag kallar dom är inte figurnära men passform är ändå viktigt. Så att "puffet" kommer på rätt ställe. ;) jaha, bild kommer en annan dag, hann inte ta någon bild i går när hon hade dom på sig.

sen ett tag tillbaka har jag även slipat på en bebispresent att ge till nyfödda som ploppar ut lite här och var i min närhet. gick tillbaka i mitt minne till när leon var pyttekille och funderade på vad han gillade mest. jo! Marre! den fick vi av en god vän på leons namnkalas och den blev tyvärr senare ett offer i vår bilbrand som vi fick vara med om förra året. denna underbara lilla maskvän :(

kan tyvärr inte visa bild på min version ännu då jag vill ge bort dom som jag tänkt ge först :)
- neas iphone

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)