onsdag 22 februari 2012

plask!

Igår på förmiddagen skulle jag och leon möta upp lite vänner och leka lekpark!

hm.. lekparken bestod av is som var täckt av sjöar av vatten... hmm... jättekul, not.
vi tog oss till ett ställe där det var lite mindre is och sjö.
tur vi har bra galonisar och stövlar ;) dock klarade inte vantarna testet, men nu vet vi det till nästa gång, att ta med extra vantar!


men jag har en val, som heter leon, som ÄLSKAR att halka bambi på isen och ligga och rulla i vattnet :) othilia är också en liten val ;)



bildbomd! 
(dom fiinfinfina bilderna har frida tagit) :)
othilia kör plankan ;)
blöt i antiktet till och med
edith skrattade högt och tyckte polarna var jätteknasiga! :D
sen gick vi förbi bageriet och köpte oss lite mellisfika, mums mums!
sen in i Lekladan, där fanns det ett stall med gris, häst och ko.
ett litet kök där dom hade "kafferep" ;)
och en affär med kiosk där man kunde handla massa gott :)
älskling som är trött, hungrig och lite frusen om händerna :* påväg hem.

4 kommentarer:

Catrin sa...

Verkar som ni haft en toppendag! Fina bilder på alla gulliga barn! Jag tycker det är coolt att Edith skrattade så gott åt tokarna, det skulle jag också gjort :) hihi

Lekladan var häftig tycker jag, vart finns den någonstans?

F sa...

mer leklada inom snar framtid <3 :D

Matilda m Tintin i Tuvali sa...

Den finns i wadköping.. Vid ingången på andra sidan om man tänker mittemot wadköpings ingång från Stadsparken. :-)

Fru L sa...

Härliga bilder!

tack för titten och välkommen tillbaka :)