måndag 13 februari 2012

Babystyle Oyster

Nu är den beställd!! Oj oj oj, spännande!! Som vanligt vill jag ha vagnen helst igår!
Syskonvagnen får vi vänta med tills det blir syskon, men vi blev i stort behov av ny enkelvagn nu när vår befintliga börjar knaka oroväckande i de oförstärkta lederna (de nyare vagnarna har förstärkning på lederna i styret, denna har icke!)

Eftersom leon börjar tjocka på sig så vill jag ha en vagn och inte väger 100kg (15kg) och som är smidig.
Rekommenderar den (Emmaljunga City Cross) fortfarande som första vagn då den kändes härligt redig och stabil när plutt var liten. Men nu har jag inte längre en 3-5kgs klump i vagnen utan snarare 11kg och då börjar jag tycka att det är tungt. Kan tilläggas att jag har trappor som vagnen ska ner och upp för varje dag i ena handen medans jag har leon i andra dom gånger han själv inte kryper upp för trappen.
























Så nu blev det denna nätta skönhet, lite förvånad är jag själv över de små svängbara hjulen :)
Men det var lite kärlek vid första ögonkastet eller ja, när jag sett alla finesser.
Mer ergonomisk sittdel, Leon kommer sitta superbra och skönt till skillnad mot emmaljungan som han alltid vart för tanig för. Ställbart fotstöd och ryggstöd. Chassi i svart, yum! Sufletten har massa härliga överraskningar, dagkedja så den kan bli ännu större, plus infällt solskydd så den blir ÄNNU större. Rymlig varukorg som man inte behöver vara rädd att grejerna ramlar ut som på vår nuvarande. Superlätt att fälla ihop, oavsett om man har sitsen framåt eller bakåt. Svängbara hjulen fram är större än på buggas och emmaljungas nitro (då jag tycker deras är sååå pytte). Extra fotstöd när man har barnet framåt.

Det enda jag inte gillar är att det är teleskåphandtag. Det är inte bra för mig som bor i hus med trappor. Visserligen har jag aldrig barn i när jag drar upp vagnen för trappor, men det hade vart skönt att slippa fälla ihop vagnen när man ska upp för trappor, men det vänjer man sig nog fort vid. Jag har en port på baksidan som jag kan börja gå in genom, då är det ingen trappa upp till porten vilket är bra när jag ska ta ur leon och slippa oroa mig för att han ska springa ut i gatan på två sekunder.

om en vecka ska den vara här, jippie! Precis fått mail om att den skickats :)



3 kommentarer:

Catrin sa...

Den blir nog toppenbra kära syster!! :)

F sa...

åå.ska bli spännande att se när den kommer :D

Matilda m Tintin o Tuvali sa...

O ja vill provköra! . :-)

tack för titten och välkommen tillbaka :)