måndag 20 februari 2012

Babystyle Oyster är hemma!

idag kom vagnen! och ingen är gladare än vi! 
positivt överraskad direkt när jag tog emot paketet vid dörren, den var lätt som en plätt!

Leon hjälpte mamma att bygga ihop vagnen och sen provade vi allt:
insektsnät, regnskydd, dyna, fotsack, allt! sen somnade leon i vagnen, tycker vi är bra betyg! :)

Så himla lättrullad! underbart! Liten och nätt! skrattretande att jämföra med vår gamla.
Denna känns mer rätt till hans ålder (och vikt!)

Det enda jag har att pika litegrann, är stötdämpningen, fast å andra sidan är det en vanesak.
Är man van vid en 6-7 år gammal ingungad emmaljunga så är det klart att det är skillnad! Men bara den grejen att jag kunde vända i en hiss väger ju upp ;) så himla smidigt!

Yes, we are in love!

2 kommentarer:

Catrin sa...

Vad bra och härligt att du är nöjd med er nya vagn, Leon verkar ju också vara det!! :) Ja en smidig vagn är ju guld värd och är den dessutom lätt sparar det ju ännu mer på krafterna.

minna sa...

Förstår att det är jobbigt. Din morfar kan ju inte vara så gammal. Kan tänka mig att han kanske är min pappas ålder, kanske. Klart att det hade varit jobbigt även om en person är äldre, speciellt när det handlar om sjukdomar.

Styrkekram!

Vi tänker också som ni när de har kompisar här. Problemet med städning är att en del inte verkar behöva städa hemma och man vill ju inte skapa konflikter med andras barn. Men man lär sig nog. Får nog sista halvtimmen städa med dem. För det känns inte helt rätt att mina barn ska få städa allt, även om de får hjälp av oss + att då lär sig de och kompisen att de inte ska dra fram allt. Våra barn får plocka iordning sina rum innan de går och lägger sig. De små med hjälp av oss men Julia börjar kunna städa själv nu.

tack för titten och välkommen tillbaka :)