torsdag 15 december 2011

Viktigt.

Det kommer över mig ibland, ganska ofta, hur genuint fantastiskt det är att ha barn.

Här har jag chansen att forma en ny människa och tillsammans kan vi försöka forma om samhället. Göra skillnad.
Lära våra barn att vara ödmjuka, kärleksfulla, empatiska och respektfulla människor. Dom får växa upp med vetskapen om att alla är lika mycket värda oavsett kön, färg, form, ursprung osv...
För vissa av oss är det självklart, men titta bara hur samhället ser ut, uppenbarligen inte lika självklart för alla.

Det är viktigt och vackert på alla sätt.
En gåva, att ta tillvara på.



- neas iphone

1 kommentar:

Milena sa...

Åh, jag håller med, nu har vi alla möjligheter att se till att våra barn får bra värderingar osv, men jag kan inte låta bli att oroa mig för alla andra som oundvikligen kommer finnas i deras omgivning och påverka dem utan att vi kommer kunna "skydda" dem från det. Som du säger, det är verkligen inte självklart för alla ge sina barn en bra uppfostran..

tack för titten och välkommen tillbaka :)