fredag 23 december 2011

rocky road fudge a la nea!






 Jag, till skillnad från alla andra, gillade inte Leilas Rocky road. Vi hade dom förra året, kände att de blev för mastiga och den mörka chokladen... nej, den passade inte mig. så jag  googlade runt lite och plockade lite delar här och var från andra recept.


400g marabou mjölkchoklad
50g garants mörk choklad 72% kakao
2,5 dl klippta marshmallows (då jag inte hittade minisar i min affär)
4 dl blandade rostade salta nötter (cashew, paranöt, jordnöt, pistagenöt)
17 st dumle
25g smör
379g sötad kondenserad mjölk


1. Klä en mindre form, ca 20x25 cm, med aluminiumfolie.
2. Bryt chokladen i bitar. Smält över vattenbad choklad, smör och kondenserad mjölk.
3. Rör då och då tills alltsammans smält samman till en slät smet, det tar en stund.
Låt svalna något. Rör ner vaniljsockret.
4. Blanda sist i marshmallows, dumle och jordnötter - rör inte för mycket för då smälter marshmallows. Bred ut smeten i formen och kyl minst 4 timmar.
5. Skär i rutor. Förvara i kyl.


GOD JUL

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)