onsdag 30 november 2011

Färga vagnentips!

Hur jag gjorde när jag färgade vagnen?
Använde mig av Panduros textilfärg "Palette" 250ml. Gnid in färgen med en kökssvamp med lite lagom färg i taget. Det får inte bli tjockt med färg, utan fortsätt då gnugga ut. Sedan lät jag den torka under natten och dagen därpå strök jag enligt anvisningen på färgen. Ca 3-4min på varje ställe med ett tunt bomullstyg emellan. Sedan gick jag även över hela vagnen med hårfönen en lång stund och jag har sprayat vatten på den och färgen är ordentligt fixerad.
Valde att inte impregnera vagnen sedan pga alla hemska gifter som finns i nästan alla impregneringssprayer. Vill inte utsätta mitt barn eller naturen för dessa gifter.

Är väldigt nöjd över resultatet :)





- neas iphone

3 kommentarer:

Joel sa...

Använde du dig av all färg? (250ml) vi ska färga vår vagn imorgon och undrar hur mycket som kan behövas!

Nea sa...

Hej Joel! Jag jan säga att det mesta gick åt. Hört av andra att det kan gå lättare om man spär ut färgen med lite vatten.
Lycka till!

Andreas sa...

Håller på med samma sak nu. Precis målat suffletten. Funderar på att köra ett lager till så att den blir ännu svartare.

Tack för tipset!

tack för titten och välkommen tillbaka :)