söndag 30 oktober 2011

Speed!

Hur ska man orka den här dagen??? Leon vaknar kl 03.30 (riktig tid) och vill inte somna om, försöker i 1,5h tills jag ger upp och lägger mig i sängen igen varpå Leon protesterar högt och skärande i örat.. Vincent går upp med honom så får jag somna om. Nu vaknade jag för 30 min sen över att Leon i glädje provar hur högt han kan skrika, och skrattar emellan... Fantastiskt!
Springer runt som en speedad jag-vet-inte-vad och när jag ligger på golvet så lägger han sig bredvid och sparkas eller slåss. Aaaaaaaaaaaaaah!!!!! Jag blir tokig!!!! ;( tur att Vincent är hemma.. <3

Jag känner verkligen att Leon är i någon typ av fas...

Igårkväll var han också sjukt speedad och ville inte alls sova, utan sprang runt med ögonlocken hängandes.
Och tyvärr inte alls för sällan var vi smörjer in honom eller byter blöja i knät så sparkar han oss i ansiktet, medvetet. Det spelar ingen roll vad vi gör, säger åt på skarpen, tar ner honom, ignorera är lite svårt gör det gör jätteont... han tycker bara det är kul....

Sen har han blivit rädd för massa saker, tex, han panikskriker och håller fast hårt i oss när vi är under lampan och han får syn på den.

Han gör EXAKT det som han vet att han inte får göra, och när vi säger ifrån så bryter han ihop totalt, sen gör igen och vi säger ifrån och han bryter ihop igen.
Och det handlar bara om farliga grejer som han inte får röra här hemma, så man kan inte ignorera beteendet heller. Förstår att han är i en testaperiod eller något.

Någon som känner igen sig? 16 månader gammal, var är handboken för sånt här??? ;D


- neas iphone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha låter som emilia :) vi kommer fortsätta säga ifrån på skarpen. Liam var raka motsatsen. Så jag vet ju inte om det kommer funka. Känns ju som det skulle vara en test period. Lycka till. //Maria Å

Enniie sa...

Samma sak med Alex. Men de har börjat gett med sig nu. ;)

tack för titten och välkommen tillbaka :)