söndag 10 april 2011

Restaurang och Bio ¤

Igår var jag och älskling ute på kvällen själva för första gången sedan Leon föddes. Vi gick ut och åt god mat med efterrätt och sedan bio. Det var supermys!

Många säger efter dom gjort detta att det var "behövligt" eller "bra att få slippa vara mamma/pappa för en stund" men så känner absolut inte jag. Det var jättemysigt och det kändes konstigt att bara vara två, men ändå bra för vi visste att plutten hade det bra med mormor. Det var ingen big deal att få bara "barnlös" för en kväll. Men vi sa det att vi kan ju unna oss detta ibland. Inte just den "barnlösa" biten utan att gå ut och äta och gå på bio och mysa bara vi två.
Vi är ju ganska bortskämda med egentid så det går ingen nöd på oss direkt. Leon sover vanligtvis mellan 19.00-07.00. Så vi har mycket tid för att vara bara vi två varje dag.

Men det var en supergod stek på Jensens och en väldigt spännande film, "I'm number four". Den var precis i min smak. Jag gillar ju inte så mycket sci-fi annars, men denna var helt lagom :).

När jag och älskling gick hem vid 23.00-23.30 snåret och gick förbi alla krogsugna människor så kände vi verkligen hur lyckliga vi är att vi har varandra och är där vi är i livet.
Kroglivet = been there, done that. Känner inget sug över huvud taget och är lite glad att allt sådant är överstökat. Jag själv kan inte tänka tanken över att hmm.. "bete" sig sådär nu när man är mamma. Kanske bara jag som känner så..
Även om vi mammor i föräldragruppen ska ta oss en tjejkväll här framöver, men det känns som en helt annan grej. Då är man ju bland vänner som är i samma fas i livet, även om vi är olika :)


Idag, den 10e har vi (22)månadsdag, gulligt va ;)
kärlek

4 kommentarer:

frida sa...

härligt att ni hade en mysig kväll raring! det var ni värda <3

Vincent sa...

underbar middag och underbar bio. Undderbar kväll med underbara du <3

Anonym sa...

Härligt att det var mysigt...
Ler lite i hur du talar emot dig själv i första stycket... Hehe.. Med kärlek ler jag. Vill inte vara barnlös med vill unna sig att bara vara ni två... =)
Jag vet vad du menar. Dessvärre känner jag att jag behöver egentid ibland. Kände inte det när W var bäbis dock. Började så smått efter att han blivit 18 månader....
Men jag är glad att du är lycklig gumman. Och glad att du är nöjd. =)...

Nea sa...

Du missförstod mig :) Unna oss det, att gå ut och äta, inte just att vara bara vi två, var vad jag menade :) När Leon blir större och är vaken lite längre så kan vi ju gå alla tre :)

tack för titten och välkommen tillbaka :)