tisdag 19 april 2011

barn nr 2?

Nu börjar ju suget! Eller ja, nu och nu, det har ju på sätt och vis funnis sen Leon var några månader gammal bara.
En till / Nästa!
Åååååååå så är ju både Matilda och Malin gravida och ska ploppa ett par (tre) ungar här igen i sommar. Måttligt sugen blir man ju!
Dessutom så är det som när man försökte bli gravid första gången - ALLA har barnvagn fast denna gång har alla DUBBELVAGN, hihi, och/eller har gravidmage och ett barn osv osv...


Bästa mellanrummet mellan syskon? Vad tycker ni? Vad har ni? För och nackdelar?

Tack på förhand för att ni delar era erfarenheter och åsikter :)
kärlek

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag har tyckt det varit bra med 2 år och 3 mån =) fast en stor nackdel är ju att man kanske då har 2 blöjbarn =(

Kram Maria Å

Anonym sa...

Jag har 2år nästan exakt mellan mina killar. Jag tycker det har gått mkt bättre än jag trodde det skulle. Men det är lite jobbigt i början när man bara ammar, den store blir ju lite utanför.. Ville ha barn tätt så de kan leka mycket tillsammans. Det är 2 år mellan mig å min storasyster. Då hade man alltid nån att leka med på tex semestern. Lycka till hur du än gör! Kram

Hanna sa...

Jag har 1½ mellan mina två första och nu kommer den tredje så det blir tredje barnet på 3 år .
Och jag tycker det går kanon.
Barnen har mer roligt tillsammans.
Ju tätare desto roligare har dom.

Enniie sa...

Jag har 2.5 år mellan varje unge o det tycker jag e lagom . Dem kan leka med varandra nu och dem stora går på toa sj, klär sig själv osv, vilket är superskönt. :)

josnor sa...

Jag tror inte de finns nån viss bra eller dåligt ålderskillnad, gå på magkänslan. Känns de rätt nu så go for it! ;)

Ser ingen nackdel att ha barn tätt, nu är ni ju ändå inne i blöj och vagn period, kanske är jobbigt att komma ur den för å sen gå in i den sen igen(?)

Så strunt i alla andra och gör vad som känns rätt för er :)

Jenny sa...

Vi kommer få 18 månader mellan våra och konstigt nog känns det ibland som man behöver förklara/försvara varför man vill ha 2 barn så tätt.

Visst det blir jobbigt i början med dubbel uppsättning av allt men jag tror att man som syskon har mer glädje av varandra om man är nära i ålder.

Sen känner jag som mamma oxå att det kan vara skönt att ha graviditeterna "avklarade" och bara kunna njuta av att se mina barn upptäckta världen.

Minna sa...

Håller med josnor att det inte finns någon bra eller dålig ålderskillnad. Vill ni ha fler så skaffa det när ni känner för det.

Själv har jag två år och 1 månad mellan Julia och Ella och mellan Ella och Agnes är det 15 månader bara. Så det är hyffsat tätt mellan alla tre. (Julia och Ella var så planerad man nu kan planera men Agnes blev en lyckad överraskning) Visst är det tufft ibland men jag ser också vilken glädje de har av varandra, när de inte kivas med varandra ;) Lycka till!

Anonym sa...

1 år och 9 mån mellan mina.. Nästa gång blir det lite längre är det tänkt=)....
Jag är nöjd med det.. Men det var tufft ibland. Du vet ju varför...

tack för titten och välkommen tillbaka :)