onsdag 23 februari 2011

STOLT

Måste berätta om min dag också.

Efter bvc så började jag promenera till varberga och familjecentralen på babycafe med sopplunch. Jag var inte så sugen egentligen eftersom jag visste att inga av "mina" mammor skulle vara där... hade förhoppning om två som kanske kanske skulle kunna vara där.. men nej.. jag gick en omväg så det tog 1,5h dit, (brukar ta 35min) precis innan jag kom fram så insåg jag att jag i min stressade morgon hade glömt att fylla på blöjor i skötväskan och hade nu efter bvcbesöket bara två stycken.. och med tanke på att min lilla älskling bajsar typ 100ggr om dagen nuförtiden så bådade detta inte gott.... ingen som jag känner som jag skulle kunna låna en blöja av om det skulle krisa. och jag hade inte några pengar överförda på mitt kort så jag kunde inte köpa några heller... suck. Vi lyckades klara oss på att bara avverka en blöja.

När jag kommer fram så är det som att luften gick ur mig. jag satt och matade leon och pratade med dom som jobbar där. Sen åt jag min soppa och fick veta att det inte skulle bli någon babysång för hon som brukar hålla i den var sjuk. Jag kände inte för att ta täten heller när jag inte kände någon där :(. Både jag och leon blev helt lojja efter maten så vi bestämde oss för att gå igen. Då bar det iväg till Erikshjälpen.

När jag nästan var framme så kom jag återigen på att jag inte har några pengar.. Vad fan? Ledsen jag blev på mig själv. Efter en stund kom jag på att jag säkert kan ringa min pappa och be honom logga in på min bank och föra över pengar till mitt kort från mitt andra konto. Sagt och gjort (tack kära pappa). Shoppade loss på min nya favvoaffär och sedan var det dags för leon att få lite mellis.
Eftersom det var så kallt ute så hade fruktpuréen fryst. Jag bad ett jättegulligt äldre par om att komma och sitta med plutten medans jag gick bort till andra enden av rummet för att värma burken i 20 sek.
Det gjorde dom så gärna och blev helt till sig av lycka :) Dom satte sig vid honom och sjöng för honom och han var så glad :) Vad varm i hjärtat man blir när det finns så fina människor. Efter mellis och kaffe så betalade vi och gick hem.

Tog en väg längs svartån och det var så härligt att gå den promenaden, solen sken medans den gick ner och jag kände mig stolt över mig själv.
Hade satt min stegräknare mellan tuttarna för att se om den kunde räkna där eftersom jag hade termobyxor på mig och jag har märkt att den inte räknar ordentligt när jag har så mycket kläder.

Jag tittade inte på den först jag kom hem och då blev jag riktigt stolt över mig själv. Över 10 tusen steg och nästan 1 mil hade den räknat.

Bra dag trots allt :)
Kontrollmätningen säger 10 km 630 meter.
Min stegräknare säger 14100 steg. yeei.

kärlek

6 kommentarer:

Frida sa...

blir impad! nästa gång ska jag med. nu jäklar ska otti-fläsket bort :P

Tindra sa...

shit de var verkligen bra gjort!! Önskar jag också var sådär duktig.. iof har ja en hund som knappt kan vara utanför dörren mer än 3 min just när det är såhär kallt så de skulle vara svårt ändå. :P När man e hundägare så känns de meningslöst att gå på långpromenad om hunden inte kan följa med :(

Yennie sa...

erikshjälpen :) :) :)

Yohanna sa...

Bra knatat får man säga!!! :) 10'000steg är ju vad man rekommenderar för fettförbränning och bra motion varje dag, så TOPPEN! :) Jag har många gånger undrat hur många steg jag tar varje dag då jag jobbar i hemsjukvården och ibland har långa sträckor att gå... (20min ut till patienterna, 20min hem + trappor + avstånden mellan varje patient) Du, tack för dina två senaste kommentarer, jättekul! Jag bor sedan 5 år i Skåne - Helsingborg :) Det har varit barmark några veckor nu, jätteskönt. Landade inte riktigt nån snö nu, bara ett litet pudertäcke.. thank god. Men det är kallt, luften härnere är svinkall när det bara är -6.. Låter märkligt, men så är det. Detta pga havet. Men så är våren mkt tidigare och hösten och sensommaren varar mkt längre istället :)

Vincent sa...

Du är så bäst älskling!
Du har bokstavligen gått runt hela stan nästan ^^

:*

Catrin sa...

Shit vad duktig du är gumman!! Så lång promenad i kylan. Snällt gammalt par :) tråkigt att inte ha pengar men tur att pappa har internet med sig ;)

tack för titten och välkommen tillbaka :)