måndag 28 februari 2011

sluta amma?

Sen jag blev sjuk (torsdag kväll) så har inte jag vart i närheten av leon. inte ens rört honom, först idag 4 dagar senare. (förutom en snabbiskram när jag var nyduschad igår, men det räknas inte!).  
Det kändes så konstigt att äntligen få krama på min älskade lilla kille. Det har varit hemska dagar när jag bara kan sitta och vinka åt honom och busa på håll - när jag orkat.. 


Hemskt att inte kunna ta upp honom när han är ledsen eller krama och pussa honom godnatt... och framförallt morgonamningen. våran mysstund. Jag ammar bara på mornarna sen en tid tillbaka. Så jag bestämde mig för att eftersom jag inte ammar lika mycket längre som jag gjorde förra gången jag hade magsjuka, så vill jag inte riskera att han blir magsjuk för så lite.. 


Men nu är ju grejen.. ska jag sluta eller återuppta? Jag har tänkt ganska mycket på detta senaste veckan, innan jag blev magsjuk. Nu är han 8 månader. Kanske dags att sluta nu? Det ger ju inte så mycket, alltså, det finns inte så mycket. 


Men samtidigt så när jag ser på honom när han får lägga sig tillrätta och ammar och höjden av trygghet strålar ut från honom. Han älskar det. Jag älskar det. 
Jag bestämmer mig nu. 
Jag slutar när han vill sluta, dock tänker jag inte amma honom längre än till 1 år. Det är min personliga gräns. 


Här är en bild från när vi först började gosa idag, efter 4 dagar, lyckligt återförenade :)
shysst stil han har - häänger och chillar lite liksom och håller i min tumme :*
(ni kan ju ignorera att jag ser sjuk och jävlig ut, men det är ju för jag just varit precis det! gått ner 2kg har jag också gjort, se hur länge dom håller sig borta ^^)

kärlek

2 kommentarer:

Annica sa...

Hoppas att han inte gnager på Dig med sin nya tand. Massa kramar

Frida sa...

ja sluta när han vill :) det är ju som sagt hur mysigt som helst. så länge du trivs med det och mjölken finns så kör hårt :D

tack för titten och välkommen tillbaka :)