måndag 7 februari 2011

Glöden ¤

Den här helgen har verkligen gjort susen.
När jag satt och sydde så kom massa tankar och känslor till mig.

Vem är jag? Bland dessa underbara och driftiga mammor jag lärt känna så har jag tappat jag bort mig själv litegrann. Alla dessa mammor har sina egna fantastiska egenskaper som gör dom till otroligt härliga människor. Även fast jag känner stor gemenskap med dessa så har känt mig gråare och gråare och att jag gått mer och mer in i mig själv.. Fast jag förstod inte varför. Jag känner att jag har så mycket gemensamt med och är väldigt lik några av mina nya vänner men samtidigt så höll jag på att förlora mig.. Jag kunde inte förstå vad det berodde på. Jag har varit så nöjd med att "bara" vara mamma att jag glömde bort lite av det som gör mig till mig, den där otroligt envisa, kreativa, färgsprakande och driftiga nea. Det som jag egentligen började tappa långt innan jag blev mamma. Glöden som jag hade när jag gick i skolan, då jag bodde i sysalarna. Skapade allt möjligt- vad som föll mig in. Glädjen över att ha en passion, något som jag är bra på. Där jag inte på något sätt behöver bevisa utan bara kan vara, för det faller så naturligt, jag har det i mig. 

Jag blev förvånad när dessa tankar och känslor dök upp när jag satt och sydde. Det var som att det kom tillbaka till mig. Jag kände nästan hur jag blev omfamnad och jag drog i mig allt i ett enda andetag. Glöden.
Jag visste att det var något. Men jag kunde inte sätta fingret på det. Inte först nu.
Jag välkomnar den glödande delen av mig tillbaka.
Nu är inte sybloggen långt borta, längtar efter att dela med mig av min passion genom kläder och fina ting. Både till stora och små ¤
Tack till mina härliga mamma-vänner som hjälpt mig att komma till insikt och för att ni fyller mina dagar med glädje flera dagar i veckan och tack till min fantastiska man som alltid finns vid min sida.

Nu känner jag mig hel igen ¤

kärlek

3 kommentarer:

Frida sa...

härligt gumman, underbart! längtar massor efter sybloggen :D

hanna fridberg sa...

heej:) ja kom in o handla av oss:) vi har bara 70% på rean denna vecka...så det är bäst o passa på nu vet du:) ha en bra dag hörru!!

Minna sa...

Härligt! Det är så lätt att tappa bort sig själv oavsett om man har barn eller inte. Men speciellt när man får barn. Vi har ju en tendens att bli helt uppslukade av vår lilla bebis. Något att satsa på, kanske?

tack för titten och välkommen tillbaka :)