onsdag 16 februari 2011

BAJSinlägg!

ÅH JAG ÄR SÅ LYCKLIG!!! WOHOOOO :D
tänk att "lite" bajs kan göra en så glad?

för dom som inte vet så har vi(leon) haft det sååååååå kämpigt med "skiteriet" sen leon började äta mat. trög mage helt enkelt.



vi har både flera ggr dagtid och nattetid fått gå och massera magen, "benpressa" och ibland hjälpt till med febertermometern för att hjälpa honom få ut dom hårda korvarna eller kottarna som går att plocka upp med papper, inget kladd här inte! ont ont har det sett ut och han har kämpat så mycket! vår stackars älskling.

men nu, ikväll! jag sitter fortfarande här med ett leende på läpparna :D

sex bajsblöjor har jag bytt idag och tre av dom har vart explosioner :D, den första fyllde både blöja, strumpbyxor och bodyn :D tur att den hade halsringning som jag kunde dra ner så jag slapp klippa sönder(dra bajs över huvudet på honom vill jag helst inte göra). vi slängde oss i plurret då vi var själva hemma (lite svårt när man inte har hjälp - vad ska man göra av allt bajs!?) eller jag satt på toan och badkarskanten och höll i honom när han satt i badkaret. gick bra :D han var glad över att få plaska lite :D
men alla har kommit med ett poff och han blir förvånad och höjer ögonbrynen och ler stort - tror han är lika glad som jag över att han kan bajsa ordentligt igen!

HÄRLIGT är det, men fan vad det luktar!! :D

bra för magen-grejer vi gör dagligen:

magmassage flera gånger om dagen.
7,5ml lactolos.
fullkornsgröt med flera msk katrinplommon två ggr om dagen.
"massa" extra olja i maten.
späder ut maten med lite vatten också för vätska.
försöker allt vi kan att få i vår flaskvägrare vatten.
alla fruktpuréer han får innehåller päron som är lösande.
undviker blåbär, majs och banan som är stoppande.



kärlek

4 kommentarer:

Catrin sa...

Härligt - om man kan säga det om bajs ;) skönt att han får ut det iaf!! <3

Har du lösenord nu? kunde inte skicka kommentar om jag inte var inloggad. Men jag kan fortfarande läsa dina inlägg innan ;)

Minna sa...

Jag vet inte om olja har samma effekt som extra margarinn. det tipset man får om barnet är lös är att just ge extra fett på maten. Skönt att det kom ut till sist. Det låter så eftersom det förmodligen har suttit som en propp uppe i tarmen. Sen luktar det alltid blärk när de inte har bajsat på ett par dagar.

Frida sa...

åååå vad skönt för er :D hurra! Otti är jätte försoppad, här om dagen var det bra igen men nu har det blivit sämre igen ;( skrik och panik 2 timmar i natt, vet inte vad det var men tror det var magen :(

Annica sa...

Min morfar Ivar sa; Det är skönt att skita när röva är full...... :D Härligt att det fungerar.

tack för titten och välkommen tillbaka :)