lördag 15 januari 2011

tråkig helg x 2

andra helgen i rad som vi bara är sjuka och tråkar... suck :( nu är det vincents tur, illamående, ont i magen och feber... och jag hoppas verkligen att leon klarar sig både från de pappan har och från kräksjukebacillerna som for runt på öppna förskolan igår. hoppas leons vänner tintin och nova mår bättre snart!

varning för ingående bajsprat:
idag hade leon minsann bajskalas, något så fruktansvärt! för det första så hade han redan bajsat i morse men sedan efter gröten i morse så tog han i och böjde sig framåt... oj oj, luktar inte tårta det där alltså! helt sjukt, hur kan det lukta så illa? och hur mycket får det plats i den där lilla kroppen?? jag vill bara dö ibland :D och vad jag inte märkte just då var att det var ÖVERALLT! Dags att byta blöjstorlek haha!
Idag hade plutten såklart en lite för trång pyjamaströja på sig så den var det bara att klippa upp, full med bajs har jag ingen lust att dra över hans huvud. Så, nu har vi gjort det också - klippt upp ett klädesplagg pga av bajs alltså, inte kul!
Hopp i badkaret med pappan och plutten, för jag tänker då inte stå vid skötbordet och försöka få bort allt illaluktande! Uuuh! Leon blev glad att få bada badkar med pappa och plaska en massa, så honom gick det ingen nöd på. Jag tänker bara att TUR att vi båda var hemma för hur skulle jag gjort annars? Jag hade bajs på mina kläder, på hela leon och hans matstolskudde, MM! Men skönt att "bajseriet" funkar som det ska nu iaf efter att han haft det kämpigt med hård mage, så ja är bara glad, även om jag önskade att det kunde lukta lite mindre haha.
_

kärlek

2 kommentarer:

Catrin sa...

Blä, låter inge trevligt! Bajjet är inge trevligt och blir inte bättre heller ju mer mat de får i sig. ;) Fast man vänjer sig lite, så är det fortfarande lika äckligt! Prata med Anton om att gå på potta/toa varje dag, se om han blir sugen snart...

Otti sa...

haha härligt Leon :D

tack för titten och välkommen tillbaka :)