fredag 28 januari 2011

¤ Dåliga vanor & laster.

Dåliga vanor och laster.


Jag har en fruktansvärt dålig vana som jag haft hela mitt liv.
Det är otroligt äckligt och jag blir arg på mig själv.
Jag heter nea och jag är nagelbitare.
Fast efter jag fick leon så växte mina naglar otroligt fort och jag hann liksom inte bita för jag hade en bebis att ta hand om.
Dom blev väldigt långa och fina. Men en dag. Efter tre månader med långa fina naglar så var det något som gjorde mig upprörd och bitandet började igen.
Men nu till nyårslöfte har jag haft att jag inte ska bita och jag har faktiskt lyckats hålla. Det är lättare att hålla ifrån om dom är långa.
Så nu jävlar! :)

En last som jag fick när jag var gravid - cocacola! det var en av mina absolut starkaste cravings och den sitter i. blä... förr drack jag bara fanta.
men nu är jag lite halvt beroende av denna halväckliga dryck som är så himla god!

Choklad. MMMMMMMM. Behöver jag säger mer? :P


Shoppa billigt och shoppa barnkläder, kan inte hålla mig, bara MÅSTE HA!

Samlar på mycket och har svårt att göra mig av med saker, sätter stort sentimentalt värde i sånt jag fyndat.
kärlek

3 kommentarer:

Anonym sa...

cocacola är absolut den bästa dryck/last man kan ha!!! är själv en stolt coloman sen ett stort antal år tillbaka ;-)

Kram Maria Å

Minna sa...

:D Jag har aldrig gillat Fanta inte ens som barn. När jag väntade mitt första barn som är född 06 kunde jag nästan bara dricka vatten och absolut inte äta något sött. I slutet av graviditeten hände något och jag började suckta efter den gula färgen, saft eller läsk spelade ingen roll. Fanta blev min stora cravings och det är först nu som den cravingen har släppt lite. När jag väntade Ella o Agnes kunde jag dricka upp flera liter själv. Jag tycker Pepsi och cola är jätte äckligt som var den enda läsk jag drack förr. Tänk vad mycket en gravidietet påverkar oss. Jag har en kompis som alltid har vägrat dricka kaffe. Efter hennes sista graviditet så blev hon helt plötsligt sugen på Kaffe.
Choklad den största synden av dem alla. Ack så god och förförisk tillfredställer många behov, liksom shopping ;)

Catrin sa...

Ja, att bita på naglarna, tycka om cocacola och choklad kan jag också skriva under på, å dessutom kaffe flera gånger om dagen och vin till helgen. Å att göra fynd är ju inte så tokig heller!! :) Du har nog inte så dåliga vanor iaf ;)

tack för titten och välkommen tillbaka :)