måndag 1 november 2010

Seger ¤

Idag har jag träffat nästan hela mitt underbara mammagäng på Kl 13 hos Edith-träffen.

Det blev amningsprat innan vi kom in genom dörren.
Mycket pepp och fina ord från mina kära vänner, känner mig lyckligt lottad över att ha haft sådan tur att slungats ihop med ett gäng helt underbara mammor (bebisar och pappor också för den delen).

Mitt bland kaffe och blåbärskaka så ringer min mobil - äntligen! - bvc!
Jag kan knappt hålla tårarna borta medans jag pratar med henne om min amning och berättar att Leon vägde 6010gram i fredags, alltså +120g på 8 dagar, hon bekräftar mig och tycker jag jobbat otroligt bra.
Hon är mycket nöjd över resultatet och säger precis allt det där som jag vill höra, fast jag är övertygad om att hon menar det.
Tårarna kan jag fortfarande knappt inte hålla emot, nu är dom av glädje, lättnad. Jag är tillbaka! Back on track!

När jag lägger på och går tillbaka till rummet fyllt av vänner så kommer glädjetårarna. lycka ¤

Tack ni underbara!

Seger sa min vän. Ja, det är det verkligen :)
kärlek

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart och härligt min älskade vän.. Är så glad för din skull!! Starka kvinna"!

Marie sa...

Nu ska du vara riktigt nöjd med dig själv och behåll den känslan länge och njut av att bara vara mamma till din fina lilla kille!!!

Frida sa...

Så underbart! Det här var ni verkligen värda. <3 duktiga mammanea :)

tack för titten och välkommen tillbaka :)