måndag 25 oktober 2010

Leon 4 månader ¤

Grattis på fyra månadersdagen min lilla diamant :*

Nu har Leon börjat (?) sova hela nätter igen, alltså 10-12 timmar utan matning på natten. Det var när jag började intensivamma igen, och vi gav honom lite mera tillägg (150-200ml istället för 120ml) till kvällen som han började. Superskönt. Började känna mig helt förstörd när han började vakna flera ggr på natten igen. Hoppas nu bara detta håller i sig.

Igår blev det inte så mycket intersivamning då jag och vincent åkte iväg till marieberg, först för att byta lite kläder på H&M och Cubus, kollade efter urverk på Clas Olsson och sedan vidare till skopunkten. När vi gick in så sa vi att vi inte skulle ha några förväntningar alls för dom har aldrig något vi vill ha ändå. Så nästan direkt så fann vi varsina vinterkängor som vi är nöjda med. Relativt billiga var dom också. Vincents gick på 399 och mina 299. Så eftersom dom har en bra deal på Skopunkten så får man ju tag 2 betala halva på de billigare, så 550 pix blev det :)

Sen blev det storshoppning på Willys, älskar Willys i marieberg då dom har självscanning där, så himla mycket lättare att handla. Man har hela tiden koll på hur mycket man handlar för och sen behöver man inte slänga upp varorna igen, utan man packar medans man handlar. Superbra!
Vi har bestämt att vi ska storhandla för 2000:- när vi får lön och sedan en veckobudjet på 200:-, förra månaden lyckades vi faktiskt hålla den. Score!

Mycket mat blev det, det var tur att Leon inte var med - nej just, han var inte med utan han var hemma hos oss och myste med mormor som var barnvakt. Det gick superbra, men det kändes hela tiden väldigt konstigt för mig och vincent att gå och åka runt utan vår älskade bebis. Det kändes otroligt tomt. Det var första gången jag och vincent var ensamna utan Leon och första gången jag var ifrån honom så länge som 4 timmar.
När vi kom hem stod jag bara och kramade om hon en lång lång stund.

Det sägs ju att man inte ska vara borta från sitt barn längre än dom är gamla, alltså;
1 år=1 dag 2 år=2 dagar osv, är 4 månader = 4 timmar då? ;)
För där gick nog gränsen för mig iaf!
kärlek

5 kommentarer:

Maria sa...

när liam var 9 mån, så började jag jobba igen fredag: 12-21 , lördag: 7-20, söndag 7-20 och måndag: 7-12, när jag kom hem på måndagen (efter att inte ha träffat liam på hela helgen) så var jag ju ganska liamgosesjuk =) men han grinade när han såg mig och gick (i gåstolen) till pappa.. det tog 20 min innan han ville ge mig en kram.. det kändes i mitt mamma hjärta!!

//Maria Å

Annica sa...

GRATTIS MORMORS lilla älskling <3<3<3

yen sa...

hur ser kängorna ut dååå? :D

yen sa...

ooooch ska du äntligen göra en klocka av guldtallriken?? :D

Anonym sa...

Det är jobbigt att vara ifrån sitt barn,... W sov inte borta förrän Leos förlossning.. =)

tack för titten och välkommen tillbaka :)