lördag 4 september 2010

första gången ¤

igårkväll somnade plutten efter maten vid 18.30-tiden. först sov han någon timme i min famn, sedan la jag över honom i soffan. klockan 21.30 började vi bli trötta så vi tog en tidig kväll, gick och la oss, jag la över Leon till hans spjälis och tänkte att nu kommer han snart vakna men men..
sen vaknar vi upp vid 05.30 tiden och vincent frågar mig,
"när åt han senast?"
"eeehm... ingen gång?"
Nu har Leon alltså sovit en Hel natt igen, andra gången, och vi vaknar av att han ligger och pratar lite i sin säng och fyrar av världens största smajl när jag går fram till sängen och säger god morgon :) underbara älsklingsplutt!!
11 timmar sov han alltså, 11 timmar!! fantastiskt! :D
Han fick mat från ena och jag pumpade 150ml på andra sen lekte vi och gosade i 1,5h och sedan somnade vi alla tre igen. 2h senare, klockan 09.00 vaknade vi upp igen, då hade vi försovit oss! Loppisdag idag ju!
Om en timme öppnar det, jag springer upp och gör mig iordning.
Men så kom jag på att istället för att Vincent skulle följa med och ha hand om Leon så kunde jag amma Leon och sen åka själv tillsammans med syster eftersom jag hade pumpat ut en måltid (150ml) så kunde vincent ge det när skrutten ville ha nästa gång. Så det blev alltså första gången jag var ifrån Leon. Innan har Vincent gått promenad utan mig med Leon och det är det enda. Att jag var den som åkte iväg denna gång, det var spännande men efter 2,5h fick jag abstinens och åkte hem :D
Hittade lite kläder efter ett tag på loppisen till skrutten och sen tog jag och syrran en sväng på mega också. Så kläder till L för 400:- blev det idag och då fick han ca 13 plagg och 4 små söta tavlor :)
kärlek

2 kommentarer:

Catrin sa...

Bra gjort gumman! det är inte lätt att vara ifrån så där i början! :) Men tack för att jag fick några timmar med dig i shoppingsvängen! Får ta ikea nästa gång ;) puss

frida sa...

Duktiga Leon :D
förstår att det var lite kämpigt att lämna killarna själva första gången. hejja er :)bra gjort!

tack för titten och välkommen tillbaka :)