torsdag 9 september 2010

första förkylningen ¤

jag drog på mig en förkylning i helgen eller nått.. vaknade upp med halsont i måndags och sedan gick det över det världens snuva. host och nys. jag har klarat mig utan feber men är helt tung i bollen.

igårkväll blev det Leons tur, stackarn.. helt snorig så han inte kunde andas genom näsan, vilket gav både honom och hans stackars föräldrar lite smått panik. jag skickade iväg vincent till apoteket på sjukan som skulle stänga om 20 minuter för att köpa näsdroppar, snorsug och flytande alvedon till våran lilla skrutt, ifall vi skulle behöva. Medans han var iväg så ringde jag mamma/mormor/vår-egna-sjuksköterska och rådfrågade och blev lika lugn som jag alltid blir, tack mamma :*, så blev Leon lugn under tiden också och halvt somnade på min axel. Lite slöare än vanligt gör att man blir lite nipprig också, men det är ju jobbigt för honom, precis som för oss, att vara förkyld. Tog ner honom från axeln och då ser jag hur det hänger världens snorkråka på g ut ur näsan :) jag tar bort den (och jag kan tala om att det var mycket mer som inte syndes som hängde på ut) ;D. Leon kunde helt plötsligt andas normalt igen. Skönt. Men natten var inge kul. Jag har vaknat typ var 20e minut av att jag hör hans ansträngda andetag genom näsan. Han gnyr och är lite ledsen. Men det har räckt att jag kommer fram och lägger handen på hans hjässa så blir han lugn och somnar om. Vilket inte givit mig speciellt mycket sömn inatt, jag som fortfarande är sjuk känner ju att jag har ingen aning om hur jag ska klara av den här dagen.. Nu har Leon somnat igen så jag ska väl överväga om jag ska slänga mig i sängen igen eller äta frukost..

kärlek

2 kommentarer:

Frida sa...

urk stackars lilla familjen! låter precis som när O var som snörvligast. hoppas det vänder fort. kram på er!

Lena sa...

Vilka fina bilder du tar!! =)
Krya på er!
/ Lena o Viggo från AFF-forat

tack för titten och välkommen tillbaka :)