onsdag 29 september 2010

bvc ¤

igår hade jag som känt en väldigt jobbig dag, kände mig otroligt deppig och ledsen..
imorse när jag vaknade så kände jag mig gladare, även då jag nuförtiden är dygntrött på grund av att jag är uppe typ hela nätterna.. nejmen ammar två ggr på natten och en gång lyckas det räcka med nappen.
men jag tror all denna nattamning gjort bra för mina tutts för nu verkar det finnas tillräckligt iallafall. yeei fast jag vågar inte ropa hej ännu....

jag hade ställt klockan på 8, för att inte missa bvc's telefontid idag. kikade in Leons prickar innan, dom hade bleknat något, skönt.
klockan 8.30 ringde bvc mig istället för att jag ringde dom. vår braiga bvc"tant" som ville höra hur det gått med svaret från sahlgrenska. vi pratade en stund om det och sedan frågade jag om jag kunde få komma då jag vill veta om prickarna och om min amning går som den ska eftersom Leon nu äter typ endast 5 minuter varje gång, vill väga honom, egentligen före och efter amning för att se hur mycket han får i sig. men det ville hon inte, hon sa att det inte säger någonting om hur han får i sig överlag, utan att det bara skulle göra mig mer stressad. Men hon sa att jag fick komma och väga honom om jag ville, så skulle hon titta på prickarna.

vi stack dit till 9.30, hon tittade och instämde på vad de andra hade sagt, att det kan vara tredagarsfebern som Leon haft eller andra vanliga virusprickar, ingenting farligt, ingenting smittsamt och ingenting Leon lider av - yeei.
Vi vägde skrutten, 5460gram, vilket är 40gram på en vecka, vilket är lite lite, men hon sa det att eftersom han haft feber i ett par dygn så är det ingenting konstigt utan bra att han gått upp trots det.
Hon mätte även Leons huvud som visade att det växt några mm till nu på en vecka. Så det växer fortfarande - om något lite långsamt, men så det ser bra ut.
Jag berättade även om alla larviga saker jag skrev här igår med gråten i halsen och hon förstod min oro och gav mig bekräftelse på att jag är en otroligt bra mamma till Leon och att när hon ser på Leon så ser hon en riktigt fin och glad kille som mår så bra som man bara kan.
Hon sa även att om det känns bra för mig så får jag gärna komma varje vecka och väga och mäta Leon för att få bekräftelse på att allt mitt kämpande med amningen ger resultat. Hon är så snäll.

kärlek

3 kommentarer:

Anna B sa...

Det visste vi ju redan, att du är en super mamma, men ändå skönt att höra det från "proffs".
Se nu till att bara ta allt i er takt så kommer allt bli super.
Hoppas att vi kan ses snart. '
Många kramar från Lekhyttan

Kicki, Sanna o Jojo sa...

Vilken härlig liten kille :-D
Å sen måste du ha världens bästa BVC tant... så skönt att ammnongen funkar bättre.... jag blir lite avundshuk faktiskt... men min lilla stumpa mår ju bta ändå :-D
Kollade lite på era cafebilder... håller med om att M ser otroligt fråsch ut....
Själv ser jag sådär halvgravid ut fortfarande *ha ha ha*

Kram på er <3

Otti sa...

Hejja Leon :D

tack för titten och välkommen tillbaka :)