torsdag 30 september 2010

amning ¤

jag har fått lite kommentarer ang min amning, jag tror det blivit lite missförstånd som jag vill förklara :)

jag ger alltid Leon tutten först, det är när han släpper och bara skriker och vägrar ta tag igen som han fått flaska när han inte blivit mätt och sedan fått tutten igen efteråt.

jag har bara pumpat ut innan amning en gång för jag ville se hur mycket jag hade i tutten, men efteråt har jag fått veta att det inte säger någonting om hur mycket han får i sig när han suger, för han är mycket effektivare än pumpen :)

nässprayen som påskyndar/stimulerar utdrivningsreflexen heter Syntocinon och innehåller Oxytocin, den är receptbelagd och man kan få utskriven av bvc :) den har verkligen hjälpt mig nu när jag haft det så jobbigt. så jag är verkligen glad att jag fick den.


nu, peppar peppar, går amningen mycket bättre! yeei! bara då och då vi är lite osynk, men jag tror verkligen han känner så väl när jag blir stressad så han inte heller kan slappna av och då blir det inte bra. men jag försöker verkligen komma tillbaka till min trygga ammandemamma-roll. försöker verkligen.
kärlek

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer gå bra GUmman.. Du gör ett kanonjobb jue... Underbara du

Frida sa...

så skönt för er att allt kämpande börjat ge resultat :D

tack för titten och välkommen tillbaka :)