söndag 1 augusti 2010

namnkalas ¤

japp nu har vi börjat planera inför Leon dop, eller ja, det blir inget dop dop, utan ett namnkalas då vi inte är troende så känns det bara dumt att vi skulle ha det i kyrklig miljö och inför gud och sånt som vi som sagt ändå inte tror på.
Men namnkalas vill vi ha. Föra samman familj, släkt och vänner för att fira att våran Leon kommit till oss och offentliggöra hans namn som vi nu äntligen bestämt :) (vilka kommer hållas lite hemliga fram till det)


Vi satt och skrev vilka vi ville bjuda ;)

När vi hade skrivit upp våra "bas"familjer så var vi uppe i 20 stycken, la till släktingar så blev det 40 stycken, sen våra närmaste vänner så landade det på ca 60 pers - då har vi räknat in barn.
Vi måste ju hyra lokal - okej vi har flyttat till större, men inte stort! ;)

Vad ska man bjuda på? Fika? Räcker det? Vi vill ju inte bli ruinerade på kuppen :)

Så nu mina kära familjemedlemmar och vänner, vill jag veta om det är någon tidpunkt i slutet av september/början av oktober som ni INTE kan? :)

kärlek

6 kommentarer:

Catrin sa...

Ja från 16 oktober och en vecka framåt, då är vår familj med Alberts familj och firar svärmor som fyller 60 år i Marocko. pyss

yen sa...

jag tror jag jobbar helgen 25-26 september..
om jag nu är bjuden ;)

Meow sa...

Hur uttalar man Leon btw? Svenskt eller med lite engelskt uttal?

Nea sa...

Catrin & Yen; Bra! Då vet jag! (yen du är självklart bjuden)
Meow; vi utalar det svenskt, "Leeon" :)

Nisse sa...

Jag kan komma alla helger förutom 19e september.
Tar med mig grabben också :D
Lördagar passar bäst, söndagar iandra hand.

Många kramar!

Anonym sa...

svårt att säga nu hur jag jobbar men får vi ett specifikt datum så tackar jag nej om jag blir inringd den dagen =)tess

tack för titten och välkommen tillbaka :)