torsdag 26 augusti 2010

fruktansvärt..

Idag när jag skulle upp på stan så gick jag över ett övergångsställe med grön gubbe och halvvägs över så är det en bil som kör mot rött!! Hade jag inte reflexmässigt tittat åt höger och hunnit stanna så hade bilen kört på barnvagnen!! Jag trodde jag skulle dö! Jag frös till is i hela kroppen. Väl över gatan började jag bli helt skärrad och chockad. Jag hade Leon i sjalen tryggt mot min kropp. Men tänk vad som kunde ha hänt, vad som kunde ha hänt om Leon låg i vagnen. Tänk vad som hade hänt om jag inte tittat en extra gång. Usch jag vill inte tänka på det. Jag vill verkligen verkligen inte tänka på det!! Mitt hjärta går sönder av bara tanken.
Så man ska alltså, som förälder, hålla koll på ALLA jävla människor för att känna sig trygg. HUR ska man kunna hålla koll på allt? Hur?!


Unsafe Driving Video - den här filmen har jag själv inte klarat av att kolla på hela. Men alla som ger sig ut i trafiken i ett fordon borde kolla på den här, iallafall en liten del.
Vi måste vara försiktiga om varandra.


Jag vågade inte lägga Leon i vagnen på hela promenaden...

3 kommentarer:

Malin sa...

Hjäääääälp!!! Usch va rädd o man blir/kommer va jämt. Shiit va hemskt gumman, förstår att de verkligen va en traumatisk (om de nu stavas så) upplevelse. Vissa människor tar saken i egna händer o tänker bara här ska ja fram och skiter i va de utsätter andra för. Hemsk hemskt! Men va sköönt att de inte hände ngt mer er! Vill inte ens tänka tanken hur de kunde slutat annars =S Många kramar

F sa...

:( urs, dumma puckomänniskor!
Förstår att du blev skärrad, men tur att allt gick bra!
Man får verkligen ha ögonen med sig!

Catrin sa...

Ja jag vill inte ens tänka tanken, det skulle varit för hemskt om det hände något! Vissa människor skulle inte ha körkort! Vidrig film du länka till, jag skulle inte ha kollat på den, den var bara för hemsk så det gör ont i hjärtat! Massor av kramar

tack för titten och välkommen tillbaka :)