onsdag 12 maj 2010

ordning och reda :)

Igår var jag ju så duktig och skrev ner allt som ska ner i bb-väskan. Men sen hände inte så mycket mer haha.
Älskling kom och hämtade upp mig efter jobbet för vi skulle förbi mamma en sväng. Sen tänkte vi att vi skulle åka ut till marieberg men då fick jag OTROLIGT ont i magen. Ville bara gråta, vi vände om och åkte hem. Vet inte om det var sammandragning eller vad det var, det var inte som dom sammandragningarna jag vart med om förut. Bejbi bäddade ner mig i sängen och jag försökte andas bort smärtan. Gick över efter ett tag och då fick jag frossa.. usch. Sen gick det över till normalt igen. Det är så svårt att veta vad som är vad? När det gäller magen liksom. Det strålade ut i hela magen, men magen var inte hård (som den är vid sammandragning) Ja, jag vet inte.
Under tiden jag låg i sängen och hade ont så tittade Vincent på bb-väsk-listan och började packa :) Det är tur att jag har en man som det är sån ordning och reda på! :);)
Vi valde ut vilka kläder som kommer bli vår bebis första kläder. Mys ¤. Upptäckte att vi inte har så mycket kläder i 50/56 som jag trodde. Jaja, vi får väl se om vi behöver köpa mera när skrutt*n kommer ut, kanske är en bamsing som bara har den storleken en pyttestund. För vi har hur mycket som helst sen i 62/68 hehehe....

Överallt står det att man ska packa 2-3 amningsbh'ar, jag förstår inte riktigt varför? Någon som kan tala om det för mig? Jag har ju inte heller köpt någon ännu, hur ska man veta hur stor man ska ta? Tänkte åka och titta på några idag på babyproffsen, för dom har ett märke där som jag gillar. Tycker ju inte egentligen om bygelbh. Så vi får se vad som finns som ändå ger bra stöd..


Idag ska jag fara runt lite med mamma, ska bli skojjigt. Hon jobbar ju jämt annars så nu när hon var ledig för en gångs skull så haffade jag henne :D

Ny vecka idag. v35. Tiden flyger iväg!

kärlek

1 kommentar:

Catrin sa...

Ajdå jobbigt med ont i magen, tur att det är ordning på V. :) När jag låg på BB hade jag ingen amningsbh med mig, jag skulle köpa senare när du har de amningstuttarna med dig som du ska ha i bhn ;) Jag hade en amning utan bygel tror den är köpt på typ KapAhl eller H&M. Jag köpte alla mina bhar efter att jag kom hem. Ja det är nästan bäst att ni väntar och se vilken storlek det är på bebis innan ni köper mer kläder. En del har 50/56 väldigt kort tid, andra har det längre som Anton. KRAM

tack för titten och välkommen tillbaka :)